Agenda, Educació

Arriba “Experimenta”, la desena edició de la reeixida fira-concurs convocada per la Facultat de Física

IMG_7156_robot

La Facultat de Física de la Universitat de València convoca la desena edició de la fira-concurs EXPERIMENTA 2015, que pretén convertir els estudiants d’ensenyança mitjana (ESO, Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà) en protagonistes actius i creatius de la física i la tecnologia.

El concurs comença amb la inscripció de treballs abans del 13 de FEBRER de 2015, i finalitzarà amb una fira oberta al públic que se celebrarà al Passeig Sud del Museu de les Ciències de València el 26 D’ABRIL de 2014, i en la qual els participants podran fer funcionar els seus projectes i explicar-los al públic visitant. En 2014 van participar 92 projectes, que van involucrar 450 participants i al voltant de 2.000 visitants. En finalitzar la fira, que inclou activitats paral·leles com el taller Fisicalàndia per a xiquets, se celebra l’acte d’entrega de premis.

Es va iniciar en 2005, coincidint amb la celebració de l’Any Mundial de la Física, amb l’objectiu de transmetre el gust pel coneixement científic i contribuir a la seua comprensió.

Esta fira-concurs compta, entre d’altres, amb el patrocini de la RSEF i d’un projecte competitiu de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT, Ministeri d’Economia i Competitivitat). L’entusiasme i l’interés dels participants, així com la resposta del públic, van ser extraordinaris i van contribuir decisivament a la transformació d’este esdeveniment en una fira anual que enguany celebra ja el seu desé aniversari.

Més informació:http://www.uv.es/experimenta