Comunitat Valenciana, Humanitats, Medicina

El canvi climàtic i les malalties infeccioses

El macroprojecte europeu EDEN revela la influència del canvi climàtic i el canvi global en les malalties infeccioses. Els resultats de la investigació descarten la probabilitat de reaparició de la malària a Espanya. Científics de la Universitat de València presenten resultats del projecte realitzat durant sis anys amb un pressupost d’11,5 milions d’euros que mostra que a l’Albufera de València han desaparegut els mosquits vectors de la malària o paludisme, mentre que roman una població abundant d’Anopheles atroparvus al Delta de l’Ebre.

L’època potencial de transmissió de la malaltia al Delta seria entre juliol i agost i turistes i visitants constituirien la població de més risc.

A pesar de la situació de ‘anophelisme’ al Delta, els estudis realitzats indiquen una probabilitat “pràcticament nul·la” de reaparició de la malària a causa de la insuficient susceptibilitat dels Anopheles espanyols a les soques de Plasmodium actuals i a l’existència d’un sistema sanitari eficaç. El macroprojecte europeu EDEN palesa la influència del canvi climàtic i el canvi global en les malalties infeccioses. Els investigadors de la Universitat de València Santiago Mas-Coma i María Dolores Bargues, de la Unitat de Parasitologia de la Facultat de Farmàcia, han presentat a València els resultats del projecte europeu EDEN (Emerging Diseases in a changing European eNvironment), desenvolupat durant sis anys i en el qual han participat 48 centres especialitzats de 24 països, tres d’africans (el Marroc, Algèria i el Senegal). L’acte també ha tingut la col·laboració de la directora tècnica de l’Oficina de Projectes Europeus (OPER) de la Universitat, Ángeles Sanchís, i el delegat del Rector per a Cooperació, Guillermo Palao, que han destacat l’elevat nivell científic d’EDEN i dels seus responsables, així com la importància que té per al desenvolupament de polítiques de salut en l’àmbit europeu.

PUBLICAT PER LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA. Llegiu-ne més.
Fonts del gràfic: http://diptera-culicidae.0catch.com/ i enciclopèdia Larousse.

, ,