Biologia, Ciencia, Investigadors, Món

Pere Puigdomènech

Pere Puigdomènech: científic mediàtic i de prestigi

PREMI COSCE A LA DIFUSIÓ DE LA CIÈNCIA 2013

Pere Puigdomènech ha aconseguit l’equilibri perfecte entre un elevat prestigi científic i el compromís ferm amb la societat. Este biòleg molecular, professor d’investigació del CSIC i, fins el passat mes de febrer, director de Centre d’Investigació en Agrogenòmica, a més de membre del Grup Europeu d’Ètica, acaba de ser guardonat amb el premi a la Difusió de la Ciència 2013 concedit per la Confederació de Societats Científiques d’Espanya (COSCE). El guardó l’arreplegarà dijous que ve, 13 de juny, a les 19:00 en la sala d’actes de la Biblioteca Històrica Marqués de Valdecilla, de la Universitat Complutense de Madrid, carrer Noviciado 2, Madrid. En l’acte, obert al públic, el científic premiat impartirà una conferència titulada “Les quatre sendes de la comunicació científica”.

Des de 1970, Puigdomènech no sols ha promogut la bona ciència en un sector innovador com la biotecnologia de plantes, sinó que sempre ha entés que la ciutadania ha de ser partícip de la investigació.

Puigdomènech no sols ha promogut la bona ciència en un sector com la biotecnologia de plantes, sinó que sempre ha entés que la ciutadania ha de ser partícip de la investigació

Per este motiu, la divulgació ha sigut una de les constants en la reeixida carrera. Prova d’això són els seus articles sobre política científica, el paper de la ciència en la societat i l’impacte de les noves tecnologies en l’agricultura en publicacions com La Vanguardia, El País, El Periódico o Nature. A més, el científic català també és autor de contes i novel·les com NNoves estratègies i altres contes científics, El gen escarlata i AndreadòriaTM.

Puigdomènech és membre de la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular, de la Societat Espanyola de Biofísica, de la Societat Espanyola de Biologia Cel·lular i de la Societat Espanyola de Fisiologia Vegetal. Va ser president de la Societat Catalana de Biologia, és membre de la Societat Catalana de Física i de la Societat Catalana d’Història de la Ciència. És membre ordinari de l’Institut d’Estudis Catalans, de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, d’EMBO, de l’Acadèmia Europea i membre estranger de l’Académie d’Agriculture de France. Ha participat en comités consultius europeus com el Panell de GMO, de l’Agència Europea de Seguretat Alimentària, el Grup Europeu d’Ètica de les Ciències i les Noves Tecnologies, i ha sigut president del Comité d’Ètica del CSIC.

© 2013 Conec. Tots els drets reservats.

, , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

1. Pere Puigdomènech: “Es un gran error impedir a los jóvenes el acceso a la ciencia” | conec - 27 February, 2017

[…] investigador catalán Pere Puigdomènech considera un gran error impedir el acceso a la investigación científica a los jóvenes porque el […]