Investigadors, Medicina

Es descobreix un gen imprescindible per a evitar la sordesa

SERGIO PARRA – Investigadors de la Facultat de Medicina de la Universitat de Washington (EUA) han aconseguit identificar en ratolins un gen del qual depèn la formació correcta de l’orella interna. Aquesta recerca, publicada en la revista PLoS Biology, podria servir perquè, en el futur, els humans aconseguisquen el que aus i rèptils ja són capaços de fer: recuperar la pèrdua d’audició.

Conegut en humans com FGF20, aquest gen produeix la pèrdua d’un tipus de cèl·lules sensorials de l’orella interna, les ciliades externes, responsables de l’amplificació del so.

En l’experiment, els investigadors van treballar amb ratolins que disposaven del gen FGF20 inactivat i van comprovar que estaven sans, però que no tenien capacitat d’audició. A més, els ratolins sense aquest gen van perdre prop de dos terços de les cèl·lules ciliades externes; però les ciliades internes, responsables de transmetre els senyals amplificats al cervell, no presentaven anomalies.

Anatomia de l'oïda humana

Anatomia de l'oïda humana. Font: Wikipedia

Segons l’autor principal de l’estudi, Sung-Ho Huh, aquesta és la primera evidència que les cèl·lules ciliades internes i externes es desenvolupen independentment les unes de les altres.

El gen FGF20 podria servir per a regenerar les cèl·lules que permeten restaurar la capacitat auditiva en mamífers i éssers humans (que són els únics vertebrats que no tenen mecanismes propis per a aconseguir-ho), atès que la major part de la pèrdua d’audició relacionada amb l’edat i el soroll és conseqüència de la desaparició de cèl·lules ciliades externes.

© 2012 Conec. Tots els drets reservats.

, , , ,