Astronomia, Biologia, Ciencia, Comunitat Valenciana, Física

Expociència, la ciència al teu abast

El Parc Científic de la Universitat de València (PCUV) obri de nou les seues portes al gran públic per a celebrar, el pròxim dissabte 25 de maig, la 5ena edició de EXPOCIÈNCIA, una jornada repleta de propostes lúdiques i divulgatives entorn de la ciència, la tecnologia i la innovació, i una de les iniciatives més atractives que el Parc Científic porta a terme en la seua dinàmica de divulgació de la ciència.

Per a participar en la festa, només cal acostar-se al Campus de Burjassot-Paterna, a partir de les 10h, i triar entre les més de seixanta activitats proposades per a enguany pels instituts d’investigació de la Universitat de València i del CSIC, i per les empreses participants.

Així, científics i emprenedors es disposen ja a fer una pausa en la seua tasca diària, per a obrir-nos els laboratoris, mostrar-nos les instal·lacions del Parc Científic, i implicar-nos mitjançant jocs en interessants experiments, com venen fent des de fa cinc anys. EXPOCIÈNCIA 2013 repetirà amb la fabricació del blandiblú , els simuladors d’ala delta, els viatges estel·lars, el taller de tast de gominoles, l’exposició d’animals marins vius (meduses, eriçons, mol·luscs), i, entre moltes altres coses, els visitants descobriran la màgia de nous i sorprenents materials…. Com a mostra de les novetats d’aquesta edició, s’exhibirà una rèplica en Lego, a escala 1:50, del detector ATLAS, el gran experiment del Col·lisionador d’Hadrons (LHC), que servirà per a introduir el públic en una visita virtual, guiada en directe des del CERN a Ginebra, a aquest projecte que està proporcionant èxits científics com la troballa del Bosó de Higgs. S’obrirà una exposició sobre Retroinformática (antigues consoles de videojocs i computadors personals), a la disposició dels usuaris que desitgen posar-se a prova en l’art d’acoblar naus espacials, i un taller de restauració d’aquest tipus de màquines. L’aprenentatge i la diversió estan garantits per a tots els públics, des dels més menuts fins als adults.

Foto: Miguel Lorenzo

A més, en aquest marc cientificolúdic, tindrà lloc el lliurament dels premis Mitja100cia. Es tracta de la segona edició del concurs de videos casolans sobre ciència, de 100 segons de durada.

L’entrada és lliure i de fàcil accés, ja que es pot arribar en vehicle propi – uns 15 minuts des del centre de València – o en transport públic aprofitant que la línia 4 del tramvia ens deixa en la mateixa porta del parc (parades TVV i Santa Gemma/Parc Científic). La consulta prèvia dels itineraris recomanats per l’organització facilitarà el recorregut i ampliarà el temps de gaudi de cada activitat.

EXPOCIÈNCIA 2013 amplia les seues mires enguany amb la I SETMANA DE LA INNOVACIÓ, una iniciativa cultural oberta a tots els públics, destinada a crear debat entorn del tema de la Innovació, un element bàsic de progrés que beu de fonts diverses, des de la ciència, la investigació i la tecnologia, a l’art i la creativitat en el seu sentit més ampli. El programa, que planteja cinc debats en formats diferents i una suggeridora conferència que donarà pas a EXPOCIÈNCIA 2013, es va obrir el passat dia 14 de maig en el Palau de Cerveró (Pl. Cisneros, 4), al Barri del Carme de València.

Més informació:

© 2013 Conec. Tots els drets reservats.

, , ,