Ciencies Socials, Comunitat Valenciana, Documental, Documentals, Video-reportatges, Videoblog

El viatge de Piñero

En aquest apartat de videodocumentals de conec.es, volem presentar la semblança d’investigadors valencians que ha realitzat contribucions importants al desenvolupament de la ciència en el segle XX.

“El viatge de…” ens mostrarà la trajectòria de científics que  han contribuït de manera essencial al progrés de la ciència valenciana i, sobretot, que han creat escola, de manera que els seus deixebles duen a terme avui projectes científics d’excel·lència a la Comunitat Valenciana.

Comencem amb el professor José María López Piñero (1933-2010), historiador de la ciència i fundador de l’Institut d’Història de la Ciència i la Documentació, centre mixt del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i la Universitat de València.

«José María López Piñero va morir l’any 2010. Els seus escrits i ensenyaments constitueixen un llegat imprescindible per a comprendre el nostre passat». Amb aquesta frase finalitzen els vuit minuts d’aquest reportatge sobre la vida d’aquest historiador científic, la influència del qual va fer possible la creació de l’Institut d’Estudis Històrics i Documentals sobre la Ciència.

El documental ofereix fragments d’entrevistes al mateix Piñero, a més de testimonis d’altres personalitats de la cultura i la ciència que van tenir relació amb ell. El llegat d’un pioner en l’ensenyament i la divulgació l’empremta del qual ha quedat impresa en la història social de la medicina i la ciència.

Foto de portada: José María López Piñero, en 2000. / JESÚS CISCAR. El País

© 2012 Conec. Tots els drets reservats.

, , , , , , , , ,

One Response to El viatge de Piñero

1. Armando Alberola Romá 11 January, 2013 at 11:09 #

Excelente. Y emocionante. Gracias.